Jak ohodnotit vliv dodavatelů
Vliv dodavatelů na náš obor podnikání může být minimální. Jsou však případy, kdy je dopad zcela zásadní a může ovlivnit chod našeho podnikání. Nástroj Jaký je vliv dodavatelů? vede k zamyšlení, jaká je situace vaší firmy či podnikání. Je nezbytné vyhodnotit, jak je dodavatel silný, zda má dominantní postavení na trhu. Síla dodavatele může mít dopad jak na cenu pro kupující na straně jedné, tak může snižovat náš zisk na straně druhé.
Které faktory rozhodují o vlivu dodavatele?
Přehled typických faktorů:
- vzdálenost dodavatele od další konkurence
- nejsme důležitým zákazníkem
- daný materiál je pro naše podnikání klíčový
- máme jako firma dominantní postavení na trhu
- dodavatel je pro nás v současné době jediný možný
- přejít k jinému dodavateli je pro nás finančně nákladné
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.
Kam dále?
WBS – dekompozice projektu Metoda PERT Trojimperativ projektu Odhadování času v projektu II. Metoda kritické cesty (CPM) I.
Metoda kritické cesty (CPM) II. Student a Parkinson Zdrojové plánování I. Porterův model PEST analýza - příklad
Jaký je vliv dodavatelů? Porterův model PEST analýza SWOT analýza Znalost prostředí
Profil úspěšného obchodníka I. Akvizice po telefonu Znalost konkurence Stanovení ceny Tréma a strach
Konfliktní situace Účast na veletrhu Příprava před veletrhem Model AIDA na veletrhu Analýza cílového trhu
Rozpočet veletržní účasti Strategie modrého oceánu