Jaká je vaše konkurenční výhoda?

Co je to vlastně USP? Zkratka pochází z anglického originálu Unique Selling Proposition a používá se pro označení unikátní nabídky. Jedná se o konkurenční výhodu, kterou vaši konkurenti nabídnout nemohou. Právě USP může rozhodnout o úspěšnosti vašeho podnikání. Podnikat bez konkurenční výhody je samozřejmě možné, ale s vynaložením vyššího úsilí na prosazení se v konkurenčním boji.

TIP

UPS se nevztahuje jen na firemní podnikání. Analýza USP je velice užitečná i pro živnostníky či drobné podnikatele, kteří chtějí zdůraznit své odlišení od konkurence, výhodu, kterou disponují. A konečně také při hledání vhodného zaměstnání je možné pomocí USP analýzy identifikovat dovednosti a schopnosti, kterými se na trhu práce odlišujete, a které ostatní kandidáti nabídnout nemohou.

Co nástrojem získáte?

  • identifikace konkurenční výhody
  • porovnání s konkurencí
  • stanovení kroků pro udržení konkurenční výhody a jejího uplatnění v obchodě

Jaké cíle si stanovit?

  • využijte formulář pro porovnání s konkurencí
  • identifikujte své konkurenční výhody
  • pokuste se stanovit postup pro udržení konkurenční výhody
  • stanovte, jak konkurenční výhodu použijete při prodeji

Tato sekce je nyní zamčená.

  1. Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
  2. Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.

 
« SWOT analýza 7S model »

Kam dále?

© 2014-2019, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: CCN Plus s.r.o.