Jak reagovat na různé potřeby pracovníků?

Vedoucí oddělení konstrukce očekával od všech podřízených mimořádný zájem o tuto tvůrčí práci a vysoké pracovní nasazení. Myslel si, že všichni jsou podobní workoholici jako on sám. Nechápal, proč někteří z nich postrádají motivaci, stěžují si na množství práce (které bylo přiměřené) a brání se práci mimo pracovní dobu.

Při pohovoru s Petrem (jedním z konstruktérů) zjistil, že pro Petra je méně důležitý odborný rozvoj a že Petr především záleží na tom, co za práci dostane. Petr má rodinu, manželku na mateřské dovolené a splácí hypotéku na rodinný dům. V podstatě je mu jedno, pracuje-li na konstrukci nebo jako vedoucí ve výrobě.

Velmi chytrý Aleš se zase soustředil především na své koníčky a práci potřeboval hlavně přežít. Dopustil se několikrát nedodržení termínu odevzdání projektu. Vedoucí se před tím snažil probudit jeho zájem zajímavými projekty, ale příliš neuspěl.

Po poradě s konzultantem vedoucí konstrukce Petrovi jasně stanovil při zahájení projektu výši odměny za realizaci jednotlivých etap a Alešovi napsal vytýkací dopis při příležitosti nesplnění dalšího termínu. Alešovi také pohrozil, že další nesplnění bude znamenat další vytýkací dopis.

Po těchto opatřeních se Petrova pracovní morálka zlepšila a Aleš začal dodržovat termíny.

Tato sekce je nyní zamčená.

  1. Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
  2. Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.

 
« Jak řídit různé úrovně lidí? Dva styly vedení »

© 2014-2019, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: CCN Plus s.r.o.