Peter Senge, senior konzultant Massachusetts Institute of Technology a zakladatel Society for Organizational Learning, důsledně rozlišuje mezi konceptem „organizace, ve která probíhá učení“ a konceptem „učící se organizace“. Základním principem konceptu „učící se organizace" je, že:

  • učení je podstatným faktorem umožňujícím organizaci přežít,
  • učení na úrovni činnosti, politiky a strategie musí být vědomé, soustavné a integrované,
  • management je zodpovědný za vytváření na city působícího klimatu, v němž se celý personál bude moci soustavně učit.

Autor konceptu P. Senge charakterizuje učící se organizaci jako organizaci, kde lidé soustavně rozšiřují své schopnosti vytvářet výsledky, které si opravdu přejí, kde jsou pěstovány nové a expanzivní způsoby myšlení, kde se svobodně formulují a stanovují kolektivní aspirace, a kde se lidé soustavně učí, jak se učit společně. Taková učící se organizace se soustavně zlepšuje rychlým vytvářením a zdokonalováním schopností potřebných pro budoucí úspěšnost. Na rozdíl od organizace, v níž probíhá učení, je učící se organizace:

  • organizací, kde se mnoho lidí učí,
  • organizací, která umožňuje učení všem jejím členům,
  • organizací, která se běžně sama transformuje.

Tato sekce je nyní zamčená.

  1. Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
  2. Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.

 
« Metody reaktivní analýzy problému II. Metody proaktivní analýzy problému I. »

© 2014-2019, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: CCN Plus s.r.o.