Nejvíce jim chybí pochvala ...

Nejvíce jim chybí pochvala ...

„Víš, co mě dnes zaujalo při rozhovoru se zaměstnanci ve zkušební době?“ zeptala se mě Eva během posezení u kávy. Nedávno nastoupila na novou pozici a sama se stále seznamuje s nastavenými procesy, které vnímá nejen dobře popsané, ale také funkční.

„Jde o rozhovor, který se dělá ke konci zkušební doby a jako HR dáváme podněty a tipy pro další práci vedoucímu, aby věděl, jak se zaměstnancem pracovat. Když jsem se ptala, co by uvítali a zda jim něco chybí, tak si představ, že uváděli pochvalu od vedoucího. Mluvila jsem s pěti lidmi a jen v jednom případě se mi zaměstnankyně zmínila, že jí vedoucí pravidelně zpětnou vazbu dával, ocenil ji a pochválil. Překvapuje tě to?“ zajímala se.

Popravdě mě to moc nepřekvapilo. Možná si ještě vzpomenete na průzkum, kterého jste se možná zúčastnili i vy a jehož výstupy si můžete stáhnout zde. Výzkum se zaměřoval na různé aspekty práce, kde trávíme hodně svého času, a poukázal na skutečnost, že téměř 50 % vedených zaměstnanců se od jejich vedoucích nedostává uznání či pochvaly za odvedenou práci.

Následně jsem si uvědomil skutečnost, že i když jsou procesy popsané sebelépe a jsou i naplňovány, tzn. nejsou pouze formální záležitostí, záleží vždy na každém manažerovi, jak daný proces naplní. Směrnice ani postup nejsou zárukou. Mohou popostrčit a manažerům tak může sepnout, že když lidi ocení a řeknou, co se jim líbí, budou se lidé nejen cítit lépe, ale odrazí se to i na podávaných výsledcích. V případě firmy, kde pracuje Eva, se tomu snaží pomoci i právě zmíněnými rozhovory. Uvidíme, zda se to ve čtyřech zmíněných odděleních v budoucnu změní. A jaká je vaše zkušenost?

Další články »

© 2014-2017, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: LOTOFIDEA s.r.o.