Jak zvládat kritiku nadřízeného

Jak zvládat kritiku nadřízeného

1. Nereagujte hned
Nesnažte se okamžitě se začít obhajovat, se svojí reakcí chvíli počkejte. Je normální, že máte tendenci se začít bránit, nicméně pokud si necháte chvilku na rozmyšlenou, vaše reakce bude logičtější a lepší, nepůjde jen o emoce. Na emocích jako takových není nic špatného  - problém je v tom, že pokud jsme pod tlakem nebo rozčilení, velmi často říkáme věci, kterých pak litujeme.

2. Hledejte na kritice to pozitivní
V každé kritice lze najít podnět ke zlepšení. Například výtku typu: „Při telefonních hovorech mluvíš příliš a zahltíš tak pokaždé zákazníka zbytečnými detaily.“ – lze interpretovat takto: Musím méně mluvit a o to více poslouchat a ptát se. Kritika může fungovat jako výzva – výzva ke zlepšení.

3. Za kritiku poděkujte
A to, i když jde o tvrdou kritiku. Váš postoj ke kritice protistranu možná překvapí a může vám pomoci získat plusové body za schopnost kritiku tímto způsobem přijmout.

4. Nad kritikou se skutečně zamyslete
Poté, co se pokusíte kritiku vnímat pozitivně a poděkujete za ni, je důležité ji zpracovat pro svou budoucí práci.

5. Kritika není osobní útok
Kritika se týká vašich prodejních dovedností, ne vaší osobnosti. Je snadné zaútočit na domnělého útočníka. Zkuste se povznést nad osobní úroveň a zkuste na kritické komentáře reagovat v klidu a pozitivně. Uvidíte, že ze sebe budete mít dobrý pocit.

http://www.salescoachinghabits.com/how-to-deal-with-criticism

Další články »

© 2014-2018, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: CCN Plus s.r.o.